nedelja, 24. januar 2010

Razstave: Rojstvo Modernizma

V zadnjem tednu sem našla čas za obisk parih likovnih in oblikovalskih razstav, ki se trenutno odvijajo v Ljubljani. V galeriji Cankarjevega doma je samo še danes razstava "Rojstvo modernizma", kjer so razstavljena dela dveh slovenskih modernistov Emerika Bernarda in Toma Podgornika.

Emerik Bernard

Emerik Bernard

Včeraj sem šla na razstavo že d
rugič, predvsem zaradi Bernarda, ki ga je zaradi njegovega izrazito energičnega kolorita težko pozabiti. Emerik Bernard je v svojem opusu združil smeri modernizma in postmodernizma ter se oddaljil od tradicionalnega akademizma. V njegovih umetninah se groba realnost spreminja v občuteno prelivanje barv, ki iz sredine kompozicij ogromnih dimenzij bežijo k robovom. Podobno ustvarja tudi Podgornik, le da je njegova barvna izraznost še močnejša. Že dolgo se mi ni zgodilo, da bi me neka umetnina tako intenzivno barvno prepričala, Bernardova dela nehote potegnejo vase, oko beži po platnu od točke do točke, v celoti pa daje občutek nenavadno urejene kaotičnosti. Morda se sliši smešno, a v živo pustijo umetnine takšen vtis.

Tomo Podgornik

Ustavila sem se tudi na razstavi "Oblikobranje" v preddverju Cankarjevega doma, kjer se predstavljajo člani Društva oblikovalcev Slovenije ter na Mušičevi razstavi v sveže prenovljeni Moderni galeriji, a o tem bom pisala drugič, ko se vtisi v glavi še malo uredijo. Prihaja pa 17. februarja v Cankarjev dom Armenija, z razstavo "Armenska tradicija med svetom in svetim" se bo predstavila tudi v galeriji.

Ni komentarjev: